lördag 6 juni 2009

Tankar

Finanskrisen slår hårt mot samhället och bandyn är inget undantag.Det är många klubbar som har det mycket besvärligt med ekonomin.Jag förstår inte klubbar som värvar spelare i det läget.Det finns många klubbar som värvar fast man egentligen ska låta bli.......
Varför gör man det?Hur tänker styrelsen?Det finns så många frågor som man skulle vilja ställa till olika klubbar.Det säger sig självt att finns det inga pengar så kan man inte värva spelare.
Jag tycker att Broberg gör helt rätt som rättar sig efter plånboken.Självklart så vill jag att Broberg ska ha ett så bra lag som möjligt.Men det får inte bli så att man äventyrar hela föreningen.Jag hoppas att det ljusnar för Broberg nu när man bildar aktiebolag.
Jag har ingen koll på vad det innebär men det blir säkert bra.
Bollnäs var nära konkurs för något år sen men värvar spelare gör man ändå............

5 kommentarer:

  1. suck...det är sponsorer som betalar en varsin månadslön..giffarna betalar inget ang törnberg hellmyrs

    SvaraRadera
  2. Detär sponsrer som betalar....är det inte alltid det i slutändan. utan värvningar mer pengar i kassan för klubben. Eller har jag fel??

    SvaraRadera
  3. alla lag har ju inte lika som broberg med krisen men det blir säkert bättre när dom har skafat bolag

    SvaraRadera
  4. Det vet väl jag också att det är sponsorer som gör det möjligt att värva spelare.Men det finns många klubbar med stora skulder.Är det inte bättre att få ordning på ekonomin först och värva sen?

    SvaraRadera