lördag 27 juni 2009

Allmänt

Då var det dags att skriva igen efter ett litet uppehåll.Det har hänt mycket runt om i bandy sverige under den här tiden.Många har bytt klubbar m.m. För Brobergs del så har det inte hänt något nytt på spelarfronten så tyvärr blir det nog inget nyförvärv i år.Jag trodde på Ted Bergström men Broberg verkar inte kunna lösa det.För truppen väntar snart en välbehövlig semester,dom har ju legat i och tränat länge nu.Jag har sett att det finns många som tippar Broberg ganska långt ner i år.Har dom rätt eller fel?Jag tycker att dom har fel.Broberg har ett spännande lag och ungdomarna har nu blivit ett år äldre.Truppen är väl i tunnaste laget men vi får hoppas att man slipper skador och sjukdomar.Gör man det så är jag säker att Broberg även till vintern spelar slutspel.För att Broberg ska hänga med i eliten så krävs det en hall i Söderhamn och det fortast möjligt!Det kommer hallar överallt nu och alla dom lagen kommer att ha mycket bättre förutsättningar än Broberg.När Broberg tränar på hällmyra och svettas så tränar många lag på en perfekt is.Det kommer att synas tyvärr.Jag hoppas verkligen att det snart blir ett hallbygge på hällåsen.Apropå hallbygge så var jag i Sandviken igår.Det är ett enormt bygge!!!!Snacka om hall.Den måste dom vara stolt över!
Ha det skönt i sommar värmen!!

1 kommentar:

  1. Så länge Broberg går och hoppas att kommunen ska ställa upp som byggare, kommer det inte att bli en hall. Jag har hört att det inte finns någon inom Söderhamns kommun som anser att det är kommunens uppgift att bygga en hall, så om Broberg vill spela inomhus så får föreningen nog jobba ihop de 100 miljonerna på egen hand.

    SvaraRadera